2025-02-15
najpopularniejsza gra na świecie

Gry wideo cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Warto jednak czasem zastanowić się nad tym, jaka jest najpopularniejsza gra na świecie. W co gra najwięcej osób. Istotne jest także to, jaki parametr należy przyjąć. Liczba zarejestrowanych kont niekoniecznie może okazać się miarodajnym wyznacznikiem. To samo peak użytkowników czy średnia liczba graczy. Oczywiście można próbować też to wszystko połączyć.

Wpływ kultury i społeczności graczy na popularność gry

Ważne jest też to, że w kontekście popularności sytuacja potrafi zmienić się szybciej, niż niektórym się wydaje. Tym samym określenie najpopularniejszej gry świata jest zadaniem bardzo trudnym. Niemniej możemy przyjąć, że taką grą jest PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG).

PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG) to jedna z pierwszych produkcji zaliczających się do gatunku Battle Royale. Z pełnym przekonaniem można powiedzieć, że jest to produkcja, która przyczyniła się do rozpowszechniania tego typu rozgrywki sieciowej. Sama koncepcja pochodzi z filmu o tytule Battle Royale. Tym samym gracze mogą być pewni survivalu, eksploracji, zdobywaniu uzbrojenia i likwidowaniu przeciwników. Wszystko dzieje się na ograniczonej przestrzeni, dzięki czemu nie ma mowy o ucieczce. Nie bez znaczenia było też podjęcie decyzji o przejściu na model free-to-play i uruchomienie mobilnej wersji gry. Dostępność ma ogromne znaczenie.

Warto też zastanowić się nad tym, w jakim wieku są gracze (i nie chodzi wyłącznie o tę grę). Krótko mówiąc, coraz mniej mówi się o tym, że jest to rozgrywka dla młodych. Oczywiście osoby te pewnie wciąż są grupą docelową, ale wydaje się coraz więcej osób dochodzi do wniosku, że grać można w każdym wieku. Wydaje się też, że spory wpływ na to miała niedawna pandemia. Więcej czasu byliśmy zamknięci i co za tym idzie, zaczęliśmy szukać alternatywnych rozwiązań. Z drugiej strony rozstrzał wieku graczy też może mieć wpływ na popularność gier – jeżeli nie teraz, to w przyszłości. Nie wydaje się, abyśmy mieli wrócić do czasów, w których gry wideo utożsamiane są z młodymi ludźmi.

Grając z popularnością: Wpływ najbardziej popularnej gry na strategie marketingowe branży gamingowej

Najpopularniejsza gra na świecie bez wątpienia może wpłynąć na branżę gamingową. PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG) to gra, która swoją premierę miała w 2017 roku. Duże znaczenie miało przejście na model free-to-play i zadbanie o mobilną wersję gry. Krótko mówiąc, zatroszczono się o dostępność.

Oczywiście trzeba też pamiętać o tym, że określenie „najpopularniejsza gra na świecie” trudno dopasować do konkretnej propozycji. Wiele osób może wręcz się oburzyć i stwierdzić, że taką grą zdecydowanie jest Fortnite. Można odnieść wrażenie, że jest to propozycja, o której słyszało wiele osób niezbyt zainteresowanych grami wideo. Jeśli chodzi o szczegóły, przede wszystkim należy podkreślić, że gracze mogą liczyć na masę możliwości. Fortnite to po prostu tysiące gier! Do wyboru mamy choćby Battle Royale czy gry fanowskie w trybie kreatywnym.

Nie ma też co ukrywać, że Fortnite sporą popularność zawdzięcza eventom czy wielu crossoverom. Firma Epic Games robi naprawdę dużo, aby podtrzymać zainteresowanie tytułem. Nic też nie wskazuje na to, aby zainteresowanie grą miało się w najbliższym czasie zmniejszyć. Nie jest to może fala wznosząca, ale popularność cały czas jest po prostu ogromna. Sytuacja ta pokazuje, że tak naprawdę nie ma idealnej strategii marketingowej. Nie warto więc kurczowo trzymać się jednej opcji – wskazana jest elastyczność i umiejętność szybkiego reagowania na zaistniałe okoliczności.